O dzieciach

PRZESTRZEŃ DLA NAJMŁODSZYCH

Doskonałym sposobem na wzrost aktywności poszczególnych układów zmysłowych są aktywności, które z powodzeniem można wykonywać w naszym domowym otoczeniu. Nabranie podstawowej wiedzy co stymuluje poszczególne układy pozwala w prosty sposób dobierać przestrzeń do zabaw, nauki, odpoczynku dla naszych najmłodszych członków rodziny. Oczywiście przy jakichkolwiek dysfunkcjach, gdy jest potrzeba precyzyjnego stymulowania poszczególnych układów, zachęcamy do odwiedzania terapeutów integracji sensorycznej. Przedstawione poniżej przykłady wspomogą prawidłowe funkcjonowanie organizmu i korzystnie wpłyną na ogólny mechanizm integracji sensorycznej.

Korzyści

Korzyści ze stosowania ćwiczeń

Systematyczna stymulacja układów zmysłowych wpływa na prawidłowy rozwój i przynosi szereg pozytywnych zmian, wśród których najważniejsze to:

– złagodzenie skutków nieprawidłowego funkcjonowania poszczególnych układów zmysłowych

– poprawa umiejętności odbioru wrażeń zmysłowych

– wzmocnienie umiejętności kontroli emocji i koncentracji uwagi

– usprawnienie procesu uczenia się: czytania, pisania, liczenia, rozumienia poleceń
– polepszenie koordynacji, równowagi, zdolności manualnych

– rozwój kondycji fizycznej

– wzrost poczucia własnej wartości

Niezależnie od tego, co chcemy osiągnąć, warto uświadomić sobie, że aktywność fizyczna to nie tylko lepsza kondycja, ale także potężne wsparcie dla całości funkcjonowania i prawidłowego rozwoju organizmu.

.

Przebywanie na podłodze sprawia, że ciało potrzebuje ciągłych zmian pozycji, do optymalnego przystosowania stawów, mięśni i więzadeł. Wystarczy odpowiednio tym pokierować, a ciało, poprzez adaptację do nowych warunków, odpowie pełną przebudową, poprawą elastyczności i sprawności. Prostota zastosowania i wygoda podczas pracy przy komputerze, korzystania z telefonu, czytania książki, która nie wymaga dodatkowego czasu. Relaksacja mimochodem! Dodatkowo życie na podłodze to zapobieganie pojawianiu się typowych dolegliwości przeciążeniowych – począwszy od tych, wynikających z długotrwałego siedzenia, a skończywszy na tych z przetrenowania. Efektywny i oryginalny sposób na spędzenie czasu wolnego, dzięki czemu wzrasta motywacja i poczucie radości z lepszej sprawności fizycznej!

Zastosowanie

Układanie klocków na podłodze, najlepiej boso na dywanie o ciekawej gramaturze, skutecznie będzie stymulowało układ proprioceptywny i dotykowy.

Gra w klasy, skakanka, popularna kiedyś ,, guma”, czy zabawa ,,baba jaga patrzy” oto przykłady ćwiczeń stymulujących układ proprioceptywny.

Zabawa w piasku, glinie, błocie albo znana zgadywanka ,, którym palcem ukłuje” to standard w ćwiczeniach stymulujących układ dotykowy.

Wszelkiego rodzaju karuzele, huśtawki, hamaki, czy innego typu kręciołki to idealne zabawy stymulujące układ przedsionkowy.