Zanim zaczniesz ćwiczyć

Zanim zaczniesz ćwiczyć, sprawdź czy masz zielone światło!

Skoncentruj się przede wszystkim na odczuciach, płynących z ciała; Wykonując jakiekolwiek ćwiczenie nie powinieneś czuć bólu, jeśli jakiś ruch wywołuje ból, po prostu nie wykonuj go; Wszystkie wykonywane ćwiczenia rób spokojnie, do pierwszego uczucia ciągnięcia, włączając do tego oddech (ważniejsze jest tu odczucie ciągnięcia na jak największym obszarze, niż jego intensywność); Zaniechaj ruchów gwałtownych, szarpanych, nieuważnych; Po prawidłowo wykonanej sesji ćwiczeń, powinieneś czuć ciało sprawne i rozluźnione. Przed przystąpieniem do „życia na podłodze” upewnij się, że masz zielone światło.

Światło czerwone

Przeciwskazania bezwzględne: świeże rany, stany zapalne, ciężka osteoporoza.

 

Wykonywanie proponowanych przez nas ćwiczeń, wymaga konsultacji i prowadzenia przez odpowiednich specjalistów.

Światło żółte

Przeciwskazania względne: niestabilność stawowa kręgosłupa, patologiczna nadruchomość w stawach, niska wydolność sercowo-naczyniowa, ciąża, zaawansowane choroby narządu ruchu  – przepuklina dysków międzykręgowych, RZS, kręgozmyki, itp.

 

Proponowane ćwiczenia można wykonywać, oczywiście z odpowiednią dozą ostrożności i po wcześniejszej konsultacji z lekarzem, bądź fizjoterapeutą.

Światło zielone

Wskazania, szczególnie dla osób, które cierpią na chroniczne i przewlekłe dolegliwości narządu ruchu, jednak zmiany strukturalne nie są na tyle zaawansowane, by ruch był przeciwskazaniem.

 

A także pozostałe osoby.

Sprawdź czy Twoje ciało ma więcej z wikinga czy baletnicy.

Test w prosty sposób weryfikuję specyfikę Twojego narządu ruchu. Pokazuje Twoje mocne i słabe strony, co pozwala precyzyjniej dobrać odpowiednią charakterystykę ćwiczeń, na które powinno zwracać się większą uwagę.

Wykonaj test na hipermobilność

zanimzaczniesz_1

01.

zanimzaczniesz_2

02.

zanimzaczniesz_3

03.

zanimzaczniesz_4 kopia

04.

zanimzaczniesz_5

05.

Wykonaj testy ruchowe, i przydziel sobie punkty:
Wynik
Lewa strona
Prawa strona
1
Czy możesz położyć płasko dłonie na podłodze przy wyprostowanych kolanach ?
1
2
Czy masz przeprosty w stawach łokciowych?
1
1
3
Czy masz przeprosty w stawach kolanowych?
1
1
4
Czy możesz dotknąć kciukiem swojego przedramienia?
1
1
5
Czy możesz wygiąć do tyłu swój mały palec u dłoni pod kątem 90 stopni?
1
1
Możliwa suma punktów
9

wiking

Wiking

Wynik równe 0, 1, 2 punktów świadczą o cechach: małe zakresy ruchu, duża siła, duże napięcie.

 

Proponowany rodzaj ćwiczeń: poizometryczna relaksacja mięśni, stretching, ćwiczenia oddechowe, rolowanie, relaksacja.

baletnica

Baletnica

Wyniki równe 7, 8, 9 punktów świadczą o cechach: duże zakresy ruch, małe napięcie, nadruchomość.

 

Proponowany rodzaj ćwiczeń: stabilizacja głęboka, czucie głębokie, mobilizacje uciskowe, ćwiczenia oddechowe, relaksacja